Selasa, 23 September 2014

Travelog Haji Mak 1

Alhamdulillah, malam pertama tiba di Makkah mak telah dikunjungi oleh Sahabat Pak Muda Ust Badrul Hakimi yang sedang bertugas sebagai mutawwif di sana. 
terima kasih di ucapkan kepada Ust Badrul Hakimi kerana sudi menjenguk mak ambo sewaktu malam pertama tiba di sana, apa yang lebih berharga ialah dapat melihat wajah mak ketika berada di Tanah Suci, walaupun jelas kelihatan mak agak keletihan. semoga Allah memberi kekuatan dan kesabaran kepada Mak dalam menjalani ibadah suci.
Semoga Allah memudahkan segala urusan mak sewaktu berada di sana, Maha Suci Allah yang Maha Penyayang dan Maha Pengasih, walaupun pada awalnya anak cucu mak agak kerisauan memandangkan mak kesana seorang diri, setelah permohonan PakTeh untuk mengiringi mak di Tanah Suci tidak berjaya, akhirnya Allah menzahirkan kebesaranNya dengan nikmat yang diberikan kepada Mak. Mak dikelilingi oleh mereka yang dekat dengan mak sebenarnya. Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar! walillahil hamd, Engkau permudahkanlah sehingga keakhirnya urusan Haji Bondaku tercinta. 

Satu demi satu pertolongan yang Allah berikan kepada Bonda tercinta, pada hari pertama lagi mak sekali lagi didampingi oleh Kak Long Poksu yang memang dirancang oleh Allah untuk berada di hotel yang sama dengan mak. Allahu Rabbi. Semakin banyak nikmat yang Engkau berikan kepada kami Ya Allah. Semakin kami merasakan kebesaranMu Ya Allah.
Kak Long Poksu yang pastinya bukan secara kebetulan, tetapi memang dirancang rapi oleh Allah swt untuk berada bersama-sama dengan mak di Hotel yang sama. Ya Allah, kekalkanlah rahmat dan nikmat ini kepada bondaku tercinta.

Tiada ulasan: